RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Sunday, September 8, 2013

Hanya mendahului kalian..

 

" …Pesanan saya yang terakhir adalah, saya sangat optimis terhadap semua ujian, rintangan, pengorbanann dan darah-darah ini, kerana tiada negara di mana kebenaran tertegak di dalamnya kecuali dengan merasai kesakitan sebuah pengorbanan".

Namun Allah SWT mengurangkan kesakitan ini, dari hati-hati kita dengan berfirman :

"Jangan kamu menyangka bahawa mereka yang terbunuh di jalan Allah itu mati, bahkan mereka sebenarnya hidup di sisi Allah dan diberi rezeki (nikmat)"

Maka buat mereka yang telah kehilangan buah hati dan insan-insan kesayangan, janganlah bersedih kerana….. mereka hanya telah mendahului kamu ke syurga.

Pesanan : Syeikh Tariq Suwaidan

Beruntungnya kamu Mesir, juga Palestine….juga Syria. Dalam derita kesengsaraan dan timbunan syuhada kamu alami, tersembunyi hadiah teristimewa dari Allah yang kekal abadi iaitu Syurga .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.