RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Friday, May 27, 2011

Kata-kata hati (31) WARKAH DA'WAH


Catatan perjalanan akhir Muhammad Huzaifah bin Mohammed Huzazi. Pelajar tahun 2(UMT) Kursus Ijazah Teknologi Alam Sekitar. Lahir 23 Syaaban 1409 (30 Mac 1989) Kembali menemui Rabb kita, (lemas)pada 21 J/Awwal 1431 (4 Mei 2010) semasa misi dakwah 40 hari ke Bluran, Sandakan. Lapuran kejadian anda boleh dapati dibeberapa blog, antaranya http://haneefsyah.blogspot.com/


Dari SMS yang diterima oleh Anip (Muhammad Hanif) pada 4hb Mei 2010, dari cikgu Juswan, dari Sandakan berbunyi ;


" Pd pagi arwah br sampai d Sandakan, beliau tlh mengirim sepucuk surat melalui sy. Pg tu jg sy poskan. Sy ingt lg dia kata " warkah dakwah utk mak dan ayah " dan dia mtk spy sy doa sama utk ksjahteraan ayah bondanya. tp mgkn surat tu blum sampai. Smoga rohnya dcucuri rahmatNYA. jenazah seakan2 senyum dan tenang ketika d bw kluar dr sungai."


Dan dari lapuran dalam beberapa buah blog berbunyi ;


" Sebelum arwah berangkat bersama jemaah ke Pamol, arwah sempat memberi sepucuk surat kepada Cikgu Juswan (rakan seusaha Masjid Pangeran Hj.Galpam) untuk dihantar kepada keluarganya di Sabak Bernam. "


Bersambung.....

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.