RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Saturday, August 17, 2013

AJARLAH...

Ucapan Wael Qandil, penulis tersohor Mesir.

Bilangan orang-orang Mesir yang dibunuh oleh tentera Mesir sendiri, berganda daripada yang dibunuh oleh tentera Yahudi dalam Perang Oktober.
  • ·         Tentera Mesir membunuh 750 Yahudi semasa perang enam hari 1967.
  • ·         1000 tentera Mesir dibunuh  Yahudi dalam tempoh enam tahun peperangan.
  • ·         2500 tentera Mesir dibunuh Yahudi dalam keseluruhan satu tahun perang 1973.
  • ·         Tentera Mesir membunuh lebih 5000 orang Islam Mesir dalam satu bulan semenjak rampasan kuasa bermula, termasuk lebih daripada 3000 dibunuh dan terbakar kebanyakan bahagian badan mereka dalam cuma beberapa jam di Medan Rabiatul Adawiyyah.   
Oleh itu;


Ajarlah anak-anak anda, bahawa orang-orang Mesir yang dibunuh tentera Mesir dalam satu bulan , lebih banyak daripada bilangan orang-orang Mesir yang dibunuh Yahudi, dalam tempoh lebih dari 25 tahun !


Ajarlah anak-anak anda, bahawa tentera Mesir menjaga Yahudi dan tidak menjaga orang-orang di Mesir.

Ajarlah anak-anak anda, bahawa tentera Mesir memijak rakyat Mesir, membuang mereka ke dalam tong sampah, dan membunuh orang-orang yang tunduk serta sujud kepada Allah, dan berdiri secara aman, dan mereka membakar jasad-jasad syuhada, mayat-mayat dan masjid.  

Ajarlah anak-anak anda bahawa pemerintah tentera telah mengkafirkan ayat-ayat Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.