RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Thursday, November 3, 2011

Allah jangan di cabar !!!

Dikisahkan 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO), dan individu, sedang giat memperomosi program “ Seksualiti Merdeka 2011 ”, bermula dari 2hb November 2011, sehingga 13hb November 2011, termasuk promosi melalui laman web www.seksualitimerdeka.org.

Adalah difahamkan bahawa istilah ‘seksualiti merdeka’ digunakan adalah untuk mengingatkan semua pihak bahawa walaupun negara telah berpuluh tahun merdeka, tidak semua rakyat dapat menjadi diri mereka yang sebenarnya.

Misi mereka jelas untuk mempertahankan hak golongan tersebut (golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT), dan seumpamanya) agar diterima dalam kalangan masyarakat negara ini.

Seruan saya, kepada mereka yang terlibat, menyokong, mengiyakan dan seumpamanya…..

1.Walaupun kalian tidak percaya akan apa yang kami yakini (iaitu perkhabaran dari Allah, Tuhan kami dan Pencipta kalian juga), tapi cuba lapangkan fikiran dengan dada terbuka buat kajian apa sebenarnya yang berlaku dalam pembentukan Laut Mati. Pasti kalian akan mengetahui akan kisahnya.

2. Cuba kalian lihat dan pandang-pandang (tidak perlu dengan pandangan mendalam) di sekeliling kalian. Perhatikan yang kerap hampir dengan kalian. Lihat anjing atau kucing atau apa-apa juga haiwan peliharaan kalian. Pernahkah mereka (haiwan-haiwan itu) tersilap memilih pasangan, atau sengaja menjadikan yang sejantina mereka sebagai lawan untuk berhubungan jenis?

3. Saya yakin juga agama kalian tidak mungkin merestui perlakuan yang menyalahi hukum fitrah manusia, yang hanya akan mengharu-birukan keharmonian institusi keluarga.

4. Kepada yang mungkin keliru, cuba renung-renung balik peringatan Tuhan berikut :-

Dalam Al Qur’an Allah melaknat dan akhirnya membinasakan kaum Luth yang melakukan homoseks dan lesbian.

“Ketika Luth berkata kepada kaumnya: “Sesungguhnya kamu benar-benar mengerjakan perbuatan yang amat keji yang belum pernah dikerjakan oleh seorangpun dari umat-umat sebelum kamu. Apakah sesungguhnya kamu patut mendatangi laki-laki (homoseks), menyamun dan mengerjakan kemungkaran di tempat-tempat pertemuanmu? Maka jawaban kaumnya tidak lain hanya mengatakan: “Datangkanlah kepada kami azab Allah, jika kamu termasuk orang-orang yang benar.” (Surah Al 'Ankabuut 28-29)

" Kaum Luth telah mendustakan rasul-nya, ketika saudara mereka Luth, berkata kepada mereka " Mengapa kamu tidak bertaqwa? ". Sesungguhnya aku adalah seorang rasul kepercayaan ( yang diutus ) kepadamu, maka bertaqwalah kepada Allah dan taatlah kepadaku. Dan aku sekali-kali tidak minta upah kepadamu atas ajakan itu; upahku tidak lain hanyalah dari Tuhan semesta alam. Mengapa kamu mendatangi jenis lelaki diantara manusia, dan kamu tinggalkan isteri-isteri yang dijadikan Tuhanmu untukmu, bahkan kamu adalah orang-orang yang melampaui batas. Mereka menjawab " Hai Luth, sesungguhnya jika kamu tidak berhenti, benar-benar kamu termasuk orang yang diusir ". Luth berkata " Sesungguhnya aku sangat benci kepada perbuatanmu ". ( Surah Asy-Syu’ara 160-168 ).

" Dan ( Kami juga telah mengutus ) Luth ( kepada kaumnya ). (Ingatlah ) tatkala dia berkata
kepada mereka :" Mengapa kamu mengerjakan perbuatan faahisyah itu, yang belum pernah
dikerjakan oleh seorangpun (didunia ini) sebelummu?". Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki
untuk melampiaskan nafsumu ( kepada mereka), bukanka kepada wanita, malah kamu ini adalah kaum yang melampaui batas. Jawab kaumnya tidak lain hanya mengatakan :" Usirlah mereka ( Lut dan pengikut-pengikutnya) dari kotamu ini, sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang berpura-pura mensucikan diri ." (Surah Al A'raaf 80-82).

“(Mendengarkan yang demikian tetamunya berkata:) “ Wahai Lut! Sesungguhnya kami (adalah malaikat) utusan Tuhanmu. Kaum engkau yang jahat itu tidak sekali-kali akan dapat melakukan kepadamu (sebarang bencana). Oleh itu, pergilah berundur dari sini bersama-sama dengan keluargamu pada tengah malam, dan janganlah seorangpun di antara kamu menoleh ke belakang. Kecuali isterimu, sesungguhnya ia akan ditimpa azab yang akan menimpa mereka (kerana ia memihak kepada mereka). Sesungguhnya masa yang dijanjikan untuk menimpakan azab kepada mereka ialah waktu subuh; bukankah waktu subuh itu sudah dekat ? ” (Surah Hud 81)

“ Maka apabila datang (masa perlaksanaan) perintah Kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus segala yang ada di muka buminya) dan kami menghujaninya dengan batu-batu dari tanah yang dibakar, menimpanya bertalu-talu. (Surah Hud 82)

"Sesungguhnya Kami telah menghembuskan kepada mereka angin yang membawa batu-batu (yang menimpa mereka ), kecuali keluarga Luth. Mereka Kami selamatkan di waktu sebelum fajar menyingsing. Sebagai ni"mat dari Kami. Demikianlah Kami memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur. Dan sesungguhnya dia ( Luth ) telah memperingatkan mereka akan azab-azab Kami, maka mereka mendustakan ancaman-ancaman itu. (Surah Al Qamar 33-36 )

Akibatnya Kota itu di tenggelamkan sedalam 418m dari aras laut, dengan kedalaman 330 meter, yang merupakan kedudukan terendah di atas daratan dunia dan juga tasik masin yang terdalam. Berukuran 67 km panjang dan 18 km lebar, terletak di antara Jordan dan Tebing Barat, dikenali sebagai Laut Mati

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.