RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Thursday, November 3, 2011

Kembalilah....Patuhlah....!!!

Dalam bulan Julai 2011, Parlimen Taiwan telah meluluskan ‘draft bill ’, bagi membenarkan kewujudan daerah merah. Bill berkenaan akan membolehkan seks sah diperdagangkan secara terbuka, di 'special sex trade zones ‘. Ini bermakna aktiviti pelacuran akan diperakui sah dari segi undang-undang pada penghujung tahun ini, di daerah yang berkenaan. Manakala pelaku diluar kawasan zon berkenaan akan terpaksa menghadapi denda dan hukuman. Tujuannya mungkin 'murni'(?), bagi membantu Taiwan membersihkan industri seks mereka.

Walaupun tujuh puluh lima peratus penduduk Taiwan menyokong pendekatan yang liberal terhadap pelacuran, namun tiada sesiapa yang bersedia untuk mengizinkan diujudkan 'special sex trade zones ‘ dikawasan mereka. Kesemua 22 gebenor kerajaan tempatan telah menyuarakan bantahan bagi usaha memperkenalkan 'special sex trade zones ‘ yang sah di tempat mereka.

Begitulah hakikat bila manusia menolak peraturan dan hukum Allah, pasti berlaku kecelaruan dan malapetaka. Bila manusia mencari penyelesaian terhadap sesuatu kecelaruan dan malapetaka tersebut, panduan Allah tidak dipedulikan, pastilah tidak akan menemui jalan. Yang pasti kecelaruan akan membarah, melapetaka akan melampaui jangkaan dan perkiraan manusia.

" Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahannam kebanyakan dari jin dan manusia; mereka mempunyai hati tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah), dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu bagaikan binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai." (Al-A’raaf 7:179)

Oleh itu kembalilah kepangkuan Tuhan, dan akurlah segala peraturanNYA. Tuhan pencipta kita manusia dan semuanya yang ada di alam ini.
“Pencipta Yang Maha Bijaksana, Yang Maha Mengetahui, pasti Maha Bijaksana dan Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kebaikan dan kesejahteraan kita semuanya.” Pengetahuan kita, dan kebijaksanaan kita terbatas….akurlah…!!!.

" Tidakkah mereka telah berjalan dan mengembara di muka bumi, serta memerhatikan bagaimana kesudahan orang-orang yang terdahulu dari mereka? Orang-orang itu lebih kuat daripada mereka sendiri, dan orang-orang itu telah meneroka bumi serta memakmurkannya lebih daripada kemakmuran yang dilakukan oleh mereka, dan orang-orang itu juga telah didatangi oleh Rasul-rasulnya dengan membawa keterangan-keterangan yang jelas nyata (lalu mereka mendustakannya dan kesudahannya mereka dibinasakan). Dengan yang demikian, maka Allah tidak sekali-kali menganiaya mereka, tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri. " (Ar Rum 10)

Marilah kita semuanya kembali kepada Rabb, Tuhan kita Allah….dan patuhlah…!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.