RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Wednesday, September 28, 2011

Ayuh .....!!!

Pembinaan rancak 1,100 unit perumahan baru di atas tanah yang dirampas.

Terkini, Israel telah mengumumkan rancangan pembinaan 1,100 unit perumahan baru di atas kawasan yang diduduki Gilo di Tenggara Jurusalem. Ia telah di umumkan secara rasmi oleh Kementerian Dalam Negeri, penjajah haram Israel.

Menurut Kementerian Dalam Negeri penjajah haram berkenaan , pembinaan boleh dimulakan selepas masa 60 hari, waktu wajib tempoh pendengaran awam, sebagai satu formaliti

Namun menurut Cal Perry, wartawan dari Al Jazeera, yang melapurkan dari Jerusalem, mengatakan bahawa pembinaan penempatan haram itu telah bermula di Gilo. “ Ia dianggarkan Cuma mengambil masa sekitar 2 tahun untuk projek itu disiapkan , dan sedia untuk diduduki.”

Kuasa-kuasa besar dunia seperti biasa berlakun menjerit di atas tindakan tidak bertamadun Israel itu.

Pertubuhan Negara-negara Islam pula, sudah lama jadi bisu, buta dan tuli, seumpama sudah hilang fungsi. Apa lagi yang dapat diharap dari pertubuhan-pertubuhan dunia yang lain, yang selamanya tidak akan berpihak pada Islam, atau sekurang-kurangnya memberikan keadilan walau dalam aspek kemanusiaan, bila bertembung kepentingan antara umat Islam dan bukan Islam.

Begitulah sebenarnya hakikat Yahudi Israel. Berbohong, enggan patuh pada resolusi, tidak menghormati hak orang lain, tidak setia dengan perjanjian dan segala onar yang lain.

Namun apa yang nak dihairankan, kebanyakan Nabi dan Rasul telah dibohongi dan dikhianati oleh datuk nenek mereka dahulu. Sebahagian besar kisah kedurjanaan bangsa mereka Allah rakamkan dalam Al-Qur’an al-Karim. Rasulullah saw juga mereka khianati dalam peristiwa Khandak. Apalagi dengan manusia biasa seperti kita.

Jadi apakah jawapannya terhadap semua ini?
Tiada lain melainkan….JIHAD !!!

Daripada Abu Hurairah r.a. bahawasanya Rasulullah saw bersabda:

"Tidaklah akan berlaku qiamat, sehingga kaum Muslimin memerangi kaum Yahudi sehingga kaum Yahudi itu bersembunyi di sebalik batu dan pohon kayu, lalu batu dan pohon kayu itu berkata, (Hai orang Islam, inilah orang Yahudi ada dibelakang saya. Kemarilah! Dan bunuhlah ia!", kecuali pohon gharqad (semacam pohon yang berduri), kerana sesungguhnya pohon itu adalah dari pohon Yahudi (oleh sebab itulah ia melindunginya)".
H.R. Bukhari Muslim

1 comment:

  1. Kepada yang terhegeh2 nak berdamai dengan Israel laknatullah itu...hentikanlah. Jika tidak anda akan menjadi mangsa tipu untuk kali yang entah keberapa juta.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.