RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Sunday, October 2, 2011

HUDUD (1) Cakap biar serupa bikin

Mohon maaf.
Mohon keizinan saya mencelah berkaitan isu terkini, HUDUD

Pada 2hb Oktober 2011, 1,809 perwakilan MCA meluluskan enam resolusi utama, keputusan Jawatankuasa Pusat parti itu, pada Perhimpunan Agung MCA ke-58 di Wisma MCA di Kuala Lumpur.

Diantaranya, mereka menolak pelaksanaan hukum hudud, dengan hujjah ia bercanggah dengan rukun asas Perlembagaan Persekutuan, kebebasan beragama dan hak asasi individu.

Wahai tuan-tuan dan puan-puan sidang perwakilan sekalian dan mereka yang sependapat dengan kalian. Kalian menolak perlaksanaan hukum hudud atas alasan ia dikatakan bercanggah dengan rukun asas Perlembagaan Persekutuan, kebebasan beragama dan hak asasi individu.

Jika itu alasan dan hujjahnya, sebenarnya penolakan kalian tidak berpegang pada prinsip kebebasan beragama yang kalian laungkan. Hukum hudud adalah perintah Allah, dan ianya menjadi kewajipan kami untuk melaksanaannya. Melaksanakannya adalah amalan agama, mendapat pahala. Sedang meninggalkannya, satu kesalahan pada sisi agama, serta mendapat dosa.

Itupun juga merupakan hak asasi individu kami dalam beragama.

Kalian menentang…… dimana kebebasan kami ummat Islam dalam beragama? Kebebasan kami untuk melakukan segala amal dalam agama kami ? Hak asasi individu kami sebagai orang Islam ?

Lagi pula hukum hudud yang dicadangkan hanya bagi kami orang Islam. Tiada kena mengena dengan kalian. Kenapa sibuk…?

1 comment:

  1. Hello....
    Apa lu orang takut? Lu orang punya Presiden yang ngaku bikin kerja ****** tu pun tak kena tau dengan itu hudud.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.