RENUNG - RENUNGKAN

" Barangsiapa yang tidak menghadap Allah dengan kelembutan-kelembutan ihsan, maka ia akan diseret ke hadapanNya dengan rantai cobaan. Barangsiapa yang tidak mensyukuri beragam nikmat, maka ia menghadapi hilangnya nikmat-nikmat tersebut, dan barangsiapa yang mensyukurinya, sesungguhnya ia telah mempertahankannya dengan ikatannya."

YANG SUDI BERKONGSI IDEA, KOMEN ........ terima kasih

Monday, June 7, 2010

Jangan biarkan bumi Ambiya' itu menangis !

Tanggal 31 Mei 2010, komando Rejim Zionis Israel mengulangi siri kebiadaban mereka dengan menyerang kapal Mavi Marmara dalam konvoi Flotila Lifeline 4 Gaza, diperairan antarabangsa laut Maditeranean, membunuh 20 sukarelawan dan mencederakan puluhan yang lain. Tindakan ganas tentera Negara Haram Israel itu, seperti peristiwa-peristiwa sebelumnya telah melanggar segala batasan undang-undang antarabangsa, hak asasi kemanusiaan serta perlakuan jenayah perang yang bukan kepalang besar.

Apa yang berlaku bukanlah perlakuan kebiadaban pertama mereka. Jika dihitung entah berapa panjang senarai perlakuan ganas mereka. Demi kerana terlalu banyak , mungkin sebahagiannya tidak dapat mengingatnya satu persatu, seperti peristiwa pembunuhan beramai-ramai di Kem pelarian Khem Yunus, pembunuhan beramai-ramai di kem pelarian Palestin di Sabra Shatila di Lubnan, pembunuhan kanak-kanak dan wanita di penempatan PBB di Qana Lubnan, serangan ganas 22 hari di Gaza yang mengorbankan lebih 1,400 orang awam, (450 kanak-kanak dan 510 wanita), 5,600 orang cedera parah, 42 buah masjid mengalami kemusnahan terus, 111 mengalami kerosakan teruk, 47 institusi pengajian dan sekolah ranap di bom, kemusnahan pada 27 bangunan kerajaan, pengusiran berterusan terhadap penduduk Palestin dari kawasan kediaman mereka, ladang mereka dirampas, usaha berterusan mereka untuk memusnahkan Masjid Al Aqsa, pengepungan dan sekatan yang berterusan terhadap sekitar 1.4 juta penduduk Gaza, dari menerima dan mendapatkan bantuan makanan, ubat-ubatan dan lain-lain .

Sebahagian besar dunia bergema dengan bantahan yang berbagai, kecaman pedas, resolusi mendesak. Begitu juga sudah tidak terhitung banyaknya kutukan diluluskan oleh pertubuhan PBB, OIC, NAM terhadap kekejaman Rejim Haram Israel itu, tetapi semuanya langsung tidak memberi sebarang bekas tehadap Rejim jahat Israel itu. Bahkan Rejim Israel semakin angkuh, sombong dengan kekuatan ketenteraan mereka, lebih-lebih lagi setelah negara-negara Arab dapat mereka tumpaskan dalam siri peperangan pada tahun 1947, 1956, 1967, 1973 dan 1982. Israel tidak pernah peduli terhadap apa juga kecaman, kutukan meskipun resolusi, sebab Israel tahu benar, dan hampir pasti jeritan hanya akan tinggal jeritan, kutukan hanya tinggal kutukan , sedikit pun tidak akan mendatangkan kudis kepadanya.

Rentetan kekalahan mereka itu menjadikan sebahagian negara umat Islam melutut, terpaksa akur membuat hubungan diplomatik dengan Rejim Zionis Haram Israel, walaupun majoriti rakyat masing-masing negara tersebut merintih sedih serta tidak merelakanya. Lebih memilukan sebahagian negara-negara tersebut kini berperanan seakan mewakili Rejim Haram Israel dengan melakukan sekatan yang sama terhadap saudara seagama mereka di Gaza.

Begitulah juga sebahagian besar negara umat Islam mengambil sikap dan pendirian yang sangat mengecewakan umat Islam dan pencinta keamanan dan keadilan sejagat. Sebahagiannya dalam diam bersikap lunak terhadap Rejim Haram Israel , dengan menjalin berbagai bentuk hubungan yang boleh membawa erti pengiktirafan terhadap kewujudan yang tidak sah terhadap Negara Haram Israel tersebut. Malangnya dalam waktu yang sama tangisan rakyat Palestin, dan rintihan Masjid Al-Aqsa seakan tidak didengar oleh sebahagian besar orang yang di beri kuasa oleh Allah untuk memerintah beberapa negara umat Islam, padahal Allah memerintahkan agar kita semestinya bersikap keras terhadap orang kafir dan bersikap lemah lembut serta berkasih sayang terhadap sesama mu'min.

Akhirnya Masjid Al Aqsa yang pernah menjadi kiblat umat Islam terus di kepung, tidak semua umat Islam dibenarkan bersolat di dalamnya. Untuk bersolat di dalamnya perlukan kebenaran mereka terlebih dahulu. Bumi Ambiya' itu kini terus merintih. Bila-bila masa peluru akan dimuntahkan, manakala bom-bom akan ditaburkan tanpa teragak-agak.

Persoalannya.....sampai bilakah kegilaan itu akan bermaharajalela. Tidak adakah hujungnya? Berapa juta lagi nyawa perlu dikorbankan ?

Tapi yakinlah wahai saudara-saudaraku....disana ada jawapannya. Jawapan yang pasti dan tuntas. Si biadap itu pasti akan melutut dan akhirnya tersungkur hancur jika dihadapkan kepada mereka JIHAD !!.

Oleh itu wahai ibu-ibu yang masih membuai dan mendodoikan anak, wahai ibu-ibu yang bakal mengandungkan anak, wahai sekalian muslimeen yang bakal memancarkan benih-benih kelahiran, ditangan kalian, ditangan kitalah wajib dizahirkan generasi yang akan memikul tugas JIHAD yang murni itu. Pastikan dari kalian, dari kita semua akan lahir mereka yang merindui kematian di jalan Allah, dan hatinya tidak pernah terpaut dan cinta dengan dunia. Mereka yang memperdagangkan harta dan diri mereka dengan Allah dengan harapan mendapat tukaran Syurga. Lidah mereka yang sentiasa basah dengan menyebut nama Allah, disaat bersendirian, diwaktu berhadapan dengan musuh atau dimana-mana, hati mereka karam dalam keagungan dan kebesaran Allah. Siangnya siap siaga untuk menerpa musuh Allah, manakala malamnya sujud merintih di hadapan Allah.

Wahai ibu-ibu lahirkan kembali nama-nama besar Syuhada Badar, Syuhada Uhud, syuhada agung Zaid bin Harithah, Jaafar bin Abi Talib atau seumpama Abdullah bin Rawahah.

Wahai ibu-ibu biar kita gantikan dodoian longlai lagu keroncong atau dangdut waktu ingin menidurkan anak dengan ungkapan JIHAD dan janji-janji Syurga Allah. Biar jiwa mereka berkobar ingin bersegera kemedan jihad sebagaimana Hanzalah terjun meninggalkan isteri tercinta di malam pertama mereka kerana mencari SYAHID. Atau mereka seperti Khalid Al Waleed yang merintih lantaran tidak di anugerahkan Syahid sewaktu akhir hayatnya ; " Aku mati seperti matinya unta. Aku mati di atas katil, alangkah malunya. Mata seorang pengecut tidak akan tertutup walupun dalam tidur."

Wahai ibu-ibu marilah kita genggam ayat Allah ini lewat Surah Al Anfal : ayat 65

" Hai Nabi, kobarkanlah semangat para mu'min itu untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, niscaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) di antaramu, mereka dapat mengalahkan seribu daripada orang-orang kafir, disebabkan orang-orang kafir itu kaum yang tidak mengerti."

Ya Allah anugerahkan aku, serta zuriatku kematian yang mulia itu... sebagai SYUHADA'

ALLAHU AKBAR !


ALLAHU AKBAR !


ALLAHU AKBAR !












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Demi Al-'Ashr : ayat 3. Kecil tapak tangan nyiru ditadahkan.